2003. május 20.

Szinte percenként törölgetem a szemem, annyira össze van ragadva az álmosságtól. Kopat ma nem ment melózni. Azt mondta elintézi a függőben lévő, eddig megoldatlan ügyeit. Kíváncsi vagyok, mi lesz belőle. Jó lenne, ha végre vissza tudná fizetni azt a kölcsönkért 300e forintot.

Tegnap megtaláltam azt a flipperes játékot, amit régen nagyon szerettem. Egyetlen baj van vele: demo verzió, és csak 5 percig megy. 3 D Ultra Pinball Creep Night. Aki tudja, hol lehet letölteni a teljes változatot, az szóljon! Haláli egy játék. Nem olyan, mint a normális flipper, hogy vissza kell ütni a golyót, hanem van sok kis alagút, meg kapu, és ha a megjelölt kaput követi a golyó, akkor megjelennek zombik, vagy egy goblin egy kisautóval, és azokat kell eltalálni. Jól kidolgozott a grafikája, vicces, és a zenéje is aranyos.

Épp a Katedrális legendája c. könyvet olvasom, és azon kezdtem el gondolkodni, hogy léteznek e démonok? Beszélgettem pár emberrel erről, ők azt mondják, hogy olyan démon, ahogy én elképzelem (nagy denevérszárnyak, izmos test, szörnypofa) olyan nincs. Negatív entitások vannak, akik befolyásolhatják cselekedeteinket, amikor nagyon alacsony energiaszinten vagyunk. Viszont a középkorban is megjelenik ez a démon-motívum, sok helyen ábrázolták őket. Szóval ha ezek csak "erők" akkor régebben miért testesítették meg őket? Honnét gondolták, hogy így és így néznek ki? Vagy ezek csak mind a fantázia vagy a beteg elme szüleményei? Azt tudom, hogy az ördögöt azért ábrázolták régen szarvakkal, mert a régi hitben, amikor még barlangrajzok, egyebek voltak, akkor 2 fő istenség volt; az istennő, aki a termékenységet segítette elő, és a szarvas isten, aki a vadászat sikeres eredményéért felelt. A katolikusok a szarvasistenből csináltak ördögöt, és mindenkit üldöztek, aki ennek az ősi hitnek hódolt.Így lett a két agancsból szarv. Milyen logikus, mégis rejtve marad sokak előtt.
Szóval: nem tudom, hogy léteznek e démonok, és ha igen, akkor hogyan képzeljem el őket. Talán élénk fantáziám miatt van, hogy szívesebben képzelem el őket "szörnyeknek", mint egyszerű "energiáknak". Régebben mindig arról fantáziáltam, hogy vajon milyen lehet egy démon szeretőjének lenni. Ok, bevallom, az ötletet nem magamtól találtam ki, hanem olvastam ilyesmiről könyvben. (Hát persze, hogy a Jéghegyek Népében :) Démonok ide vagy oda: évszázadokon, ha nem évezredeken keresztül foglalkoztatta ez a téma az emberiséget, és még fogja is egy darabig. Kézzel fogható bizonyíték nincs se ellenük, se mellettük, így maradnak a fantázia és a képzelet szüleményei.

Nincsenek megjegyzések: