2008. november 5.

A LEGFONTOSABB

Történt egyszer, hogy a nagy erdei tisztáson összegyűltek az állatok, és
azon kezdtek tanakodni, hogy mi a legfontosabb az életben.
- Szerintem a legfontosabb dolog az életben a barátság. - mondta az egér,
és a lajhárhoz fordult - És szerinted ?
- A nyugalom ! - mondta az, és ásított egyet.
- Á, annál sokkal fontosabb az ész ! - legyintett a róka.
- Szerintem ... - kezdte volna a kaméleon, de a többiek rögtön letorkollták.
- Ugyan, mit tudsz te erről !
- Te kis köpönyegforgató ! - tette hozzá a róka.
- A legfontosabb dolog az életben a muzikalitás ! - trillázta a fülemüle.
- Hát nem mondom, az is lényeges, de a legfontosabb mégiscsak a szerelem. -
brekegte a béka, mert éppen tavasz volt.
- Szerintem ... - kezdte volna megint a kaméleon, de a többiek újra csak
lehurrogták.
- Majd pont te mondod meg, aki nem tudsz semmi mást, csak a színedet
változtatni !
- A legfontosabb dolog az életben a szépség ! - folytatta a beszélgetést az
őz - És a kecsesség.
- Akkor már inkább a gyorsaság ! - rikkantotta közbe a nyúl.
- Ez ostobaság ! - vetette ellen a pocok - A legfontosabb az, hogy legyen
mindig mit enned.
- Szer ... - a kaméleon már csak eddig jutott, mert a többiek megint
beléfojtották a szót.
- Ha még egyszer meg mersz szólalni, még meg is verünk ! - mondta a róka,
aki valami okból még külön is haragudott rá - Na hol is tartottunk ?
- Ott - ismételte meg a pocok - , hogy a legfontosabb a tele has.
- Ez mindig csak zabálna ! - sziszegte a kígyó - Még egy ilyen haspókot !
- Miért, akkor szerinted mi a legfontosabb ? - kérdezte sértődötten a pocok.
- A hajlékonyság és a rugalmasság. - válaszolta a kígyó.
- Márpedig én mégis azt mondom ... - kezdte volna az őz, de ebben a
pillanatban megzörrent a bozót, és kilépett belőle az oroszlán és a medve.
- Na te mit gondolsz, medve komám ? - kérdezte az oroszlán társától - Mi a
legfontosabb ?
- Nem tudom eldönteni. De talán te meg tudod mondani. - fordult a medve a
sashoz, aki csak most csatlakozott hozzájuk.
- Ó, hogyne. - válaszolta a sas - Szerintem a barátság.
Azzal bekapta az egeret.
- Szerintem az ész. - mondta az oroszlán, és széttépte a rókát.
- Szerintem a nyugalom. - mondta a medve, és megölte a lajhárt.
- Szerintem a muzikalitás. - mondta a sas, és megfojtotta a fülemülét.
- Szerintem a szerelem. - mondta az oroszlán, és eltaposta a békát.
- Szerintem a szépség. - mondta a medve, és agyonsújtotta az őzt.
- Szerintem a hajlékonyság. - mondta a sas, miközben felragadta a kígyót,
és elrepült vele.
- Szerintem a gyorsaság. - mondta az oroszlán, és felfalta a nyulat.
- Szerintem az, hogy mindig legyen mit enned. - mondta a medve, és elnyelte
a pockot.
Csend támadt. Aztán a medve megtörölte a száját, és azt mondta :
- Na, azt hiszem mehetünk.
Azzal az oroszlánnal együtt szép komótosan elballagtak a bozótoshoz, majd
eltűntek benne.
- De most tényleg, medve ! - hallatszott az oroszlán hangja valahonnan
messziről - Szerinted mi a legfontosabb ?
- Szerintem ... - motyogta a tisztáson a kaméleon egy barna földrög képében
- Túlélni ...

Nincsenek megjegyzések: