2007. december 21.

Kritika

1) Pécsett az Uránia mozival majdnem szemben van egy gyros-os. Nem tudom mióta létezik, mi csak tegnap fedeztük fel. Bár drágább, mint a másik kettő, szintén belvárosi gyros-os, mivel közel volt a mozihoz, úgy gondoltuk, betérünk. A "rögtön jövök" tábla fogadott bennünket, majd kb. 8 perccel később megjelent egy srác, kezében egy tál készétellel, amit a szemközti étteremből hozott, és ami gondolom a vacsorája, vagy uzsonnája lehetett. Két tortilla tekercset kértünk. Nincs, majd csak januárban lesz. Hmm.. ok, akkor két gyrost kérünk. Sajnos, a gyroshoz nincs kész a hús ...
... és vettem a szemközti boltban egy sajtos pogácsát ...
Vélemény: ehhez mit lehet hozzáfűzni? Oda sem megyünk többet, és bizony másoknak sem fogom ajánlani a helyet. AZ ilyen üzletek szoktak fél év működés után csődbe menni.

2) A gyros-os történet után irány az Uránia mozi: Macskafogó 2.
Amikor napközben másokat kérdeztem arról, hogy milyen, 5-ös skálán 3-as értékelést adtak neki. ... Pedig szerintem sajnos annyit sem érdemel ...
Egy második résznél a néző mindig az elsőhöz viszonyít, éppen ezért arra kellene törekedni, hogy még többet hozzanak ki a történetből, legyen benne valami plusz, ami az elsőben nem volt, és amiért a második jobb - vagy legalább olyan jó - lesz, mint az első rész. Csúfos kudarcot vallott ez a törekvés (ha egyátalán volt) a Macskafogó 2 - nél.
A történet maga túlságosan 21. századi. Megidézzük a sötét erőket, lassan minden 4. tv sorozat erről szól - de ez majd egy külön kritika lesz.
A szereplők változtak, néhol nagyon jól érzékeltetve az idő múlását. A patkányok, akik az első részben számomra meghatározó karakterek voltak, mostanra szánalmassá váltak.
Persze voltak benne poénok - azonban a legtöbbje kicsit eröltetettnek tűnt. A lopott motívumok pedig nem hogy megmosolyogtattak volna, hanem felbosszantottak. Na nehogy már a Gyűrűk Ura szem-motívumát akarjuk hozzámérni a pokolbeli macska szeméhez ...
Kb 20 perc után elaludtam pár percre ... sosem aludtam még el moziban és most sem azért történt ez, mert annyira álmos voltam. A végét pedig egyszerűen untam.
Összegezve: azt hiszem jobb lett volna, ha ezt a Macskafogó 2-t inkább el sem készítik. Óriásit buktak a szememben, és nincs az a pénz, amiért még egyszer végignézném. Ha egyetlen szót akarnék használni: szánalmas.
Bár kétlem, hogy az én véleményem sokat számít, de remélem valamilyen úton-módon eljut azokhoz a fülekhez/szemekhez, akiknek szánom ...

3) Mindezek után már csak hab volt a tortán, mikor - nem adva fel a reményt, hogy legalább egy jó gyrost ehetünk - kedvenc helyünkre mentünk. Két gyrost kértünk, az egyiket hagymával, csípősen, a másikat csak csípősen, hagyma nélkül. (Ez utóbbit én kértem). Már csak nevetni tudtam, amikor először a hagymás csípőset kaptam, másodszorra pedig a hagyma nélkülit, csípős szósz nélkül ....

A mesének itt vége ...

Nincsenek megjegyzések: